tisdag 26 januari 2010

Ready to Run to Royal Albert Hall

Biljetter är bokade, både konsert och flyg. Jag kan inte fatta att det händer. Äntligen äntligen äntligen ska jag få se Kristina live. Det som har varit som en ouppnåelig dröm. Visserligen konsertversionen på engelska och bara Helen Sjöholm kvar av de ursprungliga sångarna. Men ändå.. Det kommer bli helt sjukt magiskt. Och i Royal Albert Hall dessutom, hur coolt kommer det inte vara bara att vara där.

Nu har jag bestämt att jag ska ha en Kristina-fasta fram till den 14 april. Kanske bara ska lyssna på ett par låtar ikväll för att komma in i stämningen, men sen är det stopp. På så sätt kanske jag kommer längta ännu mer till konserten (om det nu går). Jag vill att det ska kännas som om jag hör låtarna för första gången (kommer inte gå, men kanske i alla fall att de känns "fräscha", haha).

Ja...så ingen Kristina-musik här alltså... så det får bli lite Dixie Chicks istället, bara för att texten passar så bra:

I'm gonna be ready this time
I'll buy a ticket to anywhere
I'm gonna be ready this time


I'm gonna be ready this time. Jag har ju grämt mig i så många år att jag inte såg musikalen när den gick, även fast det egentligen inte är så mycket att gräma sig över, eftersom jag bara var 10-11 år då och då var det ju lite mer begränsat vad man kunde göra på egen hand. Men den här gången är jag redo. I'll buy a ticket to anywhere. Till London nu och till Helsingfors 2012.

5 kommentarer:

  1. Hej

    Om du gillar musik och sång av Helen Sjöholm, kommer jag ta tillfället i akt att berätta om denna nya engelska fan-sida:

    http://fansofhelen.weebly.com

    Kanske du skulle ta en titt på sidan och även vara med i forumet där. Du kan komma i kontakt med andra som åker til Royal Albert Hall där.


    Hälsningar

    Egon (webmaster)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, Egon! :) Jag har kollat in den sidan några gånger. Kanske skulle bli medlem också... ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, det är ett tillstånd som du inte vet nåt om ju, Sofia. ;)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

 
Web Analytics