torsdag 14 januari 2010

Dolly vs Jill

Vissa dagar, som idag, flödar blogginspirationen och man skriver inlägg efter varandra i tät följd. Andra dagar har man ingen lust att skriva något alls. Så jag tänker att det är bäst att passa på när inspirationen infinner sig. :)

I höstas såg jag mycket fram emot Jills nya skiva, Music Row II och då framförallt hennes cover av Two Doors Down, som är en av mina Dolly-favoriter. Jag älskar hennes tidigare covers av Dolly-låtar, Jolene och Why'd You Come In Here Looking Like That så jag hade ganska höga förväntningar. Men jag blev besviken.

Varje gång jag hör Dolly sjunga den här låten blir jag lycklig, sprallig och vill bara hoppa runt och dansa. Det är en riktig party-låt. Jag fick inte alls samma känslor av att lyssna på Jills version. Det är liksom något som inte stämmer, hon har inte lyckats fånga låtens stämning. Jag tror att det har att göra med att Dolly framför den så varmt, hon har en så varm personlighet och sånt smittar. I Jills version blir den bara tuff och hård, det finns ingen värme.

Dolly


Jill

1 kommentar:

  1. sv: Jag gillar båda versionerna, men beror lite vilket humör man är på tycker jag :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

 
Web Analytics