torsdag 7 januari 2010

Dagen gick fort

Nej, det gick inte alls, det där med att jag skulle lägga mig tidigare igår, istället gick jag och la mig senare än jag har gjort hittills på lovet, smart. Så går det när man har sin kreativa höjdpunkt sent på kvällen. Men ikväll ska jag lyckas! Ska stänga av datorn när jag har skrivit här.

Den här dagen gick vääääldigt snabbt, nästan lite läskigt snabbt. Men så jobbade jag också jätteintensivt med min portfolio i photoshop, så det blev så där som det kan bli ibland att man inte märker att tiden går för att man är så inne i det man gör. I dag har jag verkligen fått tänka "kill my darlings" när det gäller portfolion. Har börjat med en hel ny design fast jag hade jobbat så hårt med den förra. Men den kändes inte rätt. Den kändes inte som min stil och om den enda anledningen till att man behåller en design är att man har jobbat länge med den så bör man ju verkligen tänka om.

En annan positiv sak idag, var att jag kom på att det är ju faktiskt helt ok att lyssna på julmusik fortfarande, det var ju trettondag jul idag och då handlar det i kyrkan om de tre vise männen. På radions gudstjänst sjöng de flera julsånger, däribland Himlen i min famn, den sjöng min kör idag också, men jag var inte med idag eftersom jag är i fel stad. Däremot har jag lyssnat på den låten, fast den engelska varianten, Heaven in my arms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

 
Web Analytics