torsdag 14 januari 2010

En kväll i huslighetens (och klantighetens) tecken

Det har varit lite slött med bloggningen på sista tiden, det har mest blivit foton i samband med fotoutmaningar, det är ju så roligt.

Nu är jag back in mitt kära Norpis och min kära lägenhet igen. Nu ikväll har jag varit hur huslig som helst. Jag blir så inspirerad av att komma till mitt eget kök igen, efter att i en månad ha varit hos föräldrarna och knappt lagat nån mat alls. Kanske var det ringrostigheten som gjorde att jag klantade mig så oerhört mycket i köket på en och samma kväll. Ärligt talat, så här illa har det nog aldrig varit nån gång förut. Till slut var jag tvungen att skratta åt mig själv mitt i eländet, så klantig var jag.

Jag lyckades iaf åstadkomma kikärtsbiffar med ost, morot och curry i, det var gott, och ett bröd med banan och blåbär i. Man skulle mosa bananen till det receptet och när jag gjorde det kom jag att tänka på hur fantastiskt gott det är med mosad banan. Lite bebis-mat egentligen, men gott är det, hehe. Och nu har jag massa disk, blää. Så blir det alltid efter att man har farit runt som en orkan i köket. Jag förstår verkligen inte hur det i ett singelhushåll kan bli så mycket disk, så snabbt. Obegripligt och mystiskt. Men det är väl bara att sätta på lite bra musik och ta itu med skiten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

 
Web Analytics