tisdag 29 december 2009

Kostymfilmsnörd...


Den här bloggen heter ju "mitt liv, nördigheter och tankar", men hittills har det varit dåligt med nördigheter. Det tänkte jag ändra på nu och presentera ett av mina nördiga intressen, nämligen kostymfilmer/serier.

Dessa boxar här och här såg jag idag på Åhléns, helt nya måste de vara för jag har stenkoll på 1800-talsfilmer/serier. Vill ha! Dickens + BBC är ju liksom en underbart fantastisk kombination, nästan lika bra som Austen + BBC, men bara nästan...

BBC i mitt hjärta säger jag bara...önskar att det var dem som jag betalade tv-avgift till istället för SVT...då skulle jag betala med glädje! Det enda som är bra med SVT är att de sänder många fina BBC-serier, som nu Lark Rise to Candleford, längtar hela veckan till söndag 18.15, då är det en timmes njutning framför tv:n som gäller. Nog för att jag älskar de flesta 1800-talsfilmer/serier, men den är verkligen en av mina absoluta favoriter någonsin. En perfekt blandning av humor, allvar, romantik och drama. Underbara, komplexa och roliga karaktärer som man verkligen tycker om och lever sig in i. Jättebra, brittiska skådisar också! Lite kul att "The Vicar of Dibley" är med, haha. Vackra miljöer, vackert foto... ja, jag kanske ska sluta nu...skulle kunna fortsätta hur länge som helst. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

 
Web Analytics